Friday, November 6, 2009

Present yang membuang masa...

Salaam...

Hari ini rasa sangat tidak hangat. Tak best kerana terpaksa mengakhiri hari jumaat dengan perasaan yang amat malu *tak tau nak sorok kat mane* T_T Silap saya juga kerana tidak plan elok2 masa nak pilih tarikh present progress report. Dah tau minggu ni nak fokus pada konferens, pastu dengan konfidennya bila ditanya bila nak present progress report saya menjawab "Ok puan, minggu depan hari jumaat pagi saya ok." Padahal sudah sedar bahawa tidak ada apa yang boleh dipresent kerana tiada result. Huhuhu...

Nak dijadikan cerita, sepanjang tiga hari ini telah bertungkus lumus menyiapkan full progress report untuk dihantar dan dibentang kepada penyelia. Sanggup membiarkan abithareeq kerinduan di rumah sehingga sudah imun agaknya dengan yang namanya rindu. Kononnya nak menumpukan segenap perhatian untuk konferens & present. Slide pun siap tengah malam tadi dan memang tak sempat nak semak semula, apatah lagi nak praktis *silap sendiri*.

Maka, apabila pagi ini pergi present dengan muka mengantuk dan blur *sila bayangkan*, baru first slide dah kena tanya. Banyak mane ye 150 m3 itu? Saya pun menjawab " Eeee... ", lalu prof menjawab "100m2 x 15 m la... Banyak tu..." Waktu ni memang dah malu... Pastu masuk slide seterusnya, prof tanya "what do you mean by kcal/kg? banyak mane tu?" Dengan tak semena2 menjawab "hmmm... bahagi 1000 dgn nilai yg tu la... kot" Padahal jawapan ni salah.... Ayooo, itupun tak tau ke?

Sampai ke sudah, semua serba tak kena... Result mangarut la, pastu bila ditanya apa maksud graf ni, tak boleh nak jawab. Kalau jawab pun sangat blur dan tdk meyakinkan.... Kenapa la jadi macam ni. Padahal masa keluar dari asrama tadi dgn perasan yang konfiden dan percaya pada diri... Mungkin inilah bahana kerja last minute... Ahhhh, i dont like it!

Sangat menyesal kerana seolah2 telah membuang masa sv utk mendengar benda2 mengarut yang telah saya sampaikan. Rasa mcm Dr. sangat kecewa dgn apa yg telah saya buat. Membazir masa 1 sem utk result yang tidak memberi makna apa2.... Sedih dan malu dan kecewa dan mcm2 lagi.... Janji tak mau buat lagi...

1 comments:

Meyda said...

samalah kiter... xpe, sem yg seterusnya nie kita berusaha same2 mendapatkn result yg lebih baik drpd sebelumnya..