Saturday, March 20, 2010

Experiment...

~Suasana yang amat saya impikan dan dambakan dalam setiap doa~


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Saban hari saya tertanya-tanya, bilakah masanya akan tiba untuk saya menulis di blog yang telah sekian lama saya biarkan tanpa sebarang perkongsian. Hari-hari saya hanya mampu singgah tanpa dapat menulis entri-entri baru walaupun sesungguhnya teringin benar hati ini untuk menulis banyak perkara di sini.
Bulan ini merupakan bulan yang amat kritikal bagi saya. Dua jurnal yang perlu dibetulkan sebelum dihantar untuk diterbitkan dan satu lagi untuk dibentangkan dalam World Engineering Congress 2010 di Kuching, Sarawak pada bulan Ogos nanti. Di samping banyak lagi eksperimen yang perlu saya jalankan saban hari memandangkan setiap minggu wajib ada progress report untuk dibentangkan kepada penyelia projek saya.

Setiap kali sebelum melapkan mata, saya perlu bijak menyusun aktiviti yang bakal dilakukan esok hari agar masa tidak terbuang begitu saja. Alhamdulillah, suami juga tidak jemu bertanya
"Esok cadang nak buat apa?" Kadang-kadang terharu saya dibuatnya. Setiap pagi sebelum pergi bekerja, suami akan menelefon dan kami akan bersembang selama paling kurang 10 minit untuk saling memberi semangat, bertanya khabar, saling memberi tazkirah untuk mengeratkan lagi ikatan hati yang berjauhan ini... Alhamdulillah....

Minggu lepas saya agak berpuas hati dengan tiga hasil eksperimen walaupun kecewa dengan satu lagi eksperimen. Entah bila saya dapat mengulang eksperimen itu. Minggu depan, saya perlu mengulang
preliminary eksperimen yang sebelum ini kerana hasilnya perlu saya rekodkan di dalam proceeding paper yang bakal dibentangkan dalam bulan Julai nanti semasa Waste to Wealth Conference (saya tidak ingat nama penuhnya). Ini merupakan satu lagi tugasan baru yang diberikan oleh penyelia...

Dalam kesibukan, hati ini selau hiba terkenangkan suami nun jauh di mata... Saya pasti beliau ternanti saat-saat untuk saya menjadi suri rumah sepenuh masa... InsyaAllah, saya akan cuba merealisasikannya secepat mungkin sedaya yang termampu... Saya juga tidak betah berseorangan di sini tanpa suami... Hari-hari berlalu terasa hambar =( Namun, harus digagahi demi memenuhi sebuah janji....

Saya selalu berdoa moga Allah terus memberi kekuatan dan kemudahan dalam melaksanakan segala urusan... Moga pengorbanan pada hari ini menjadi sebuah kemanisan untuk dinikmati dan dikenang oleh semua pada masa yang akan datang... Ameen...

~Iklan WEC 2010... Tarikh tutup menghantar paper ialah 31 Mac 2010...~

0 comments: